tisdag 3 juli 2012

Nyheter: Äldreomsorgen i Övre Kågedalen!


Äldreomsorgen i övre Kågedalen är en bok som jag egentligen bara har hört talas om. Men det jag har hört har gjort mig oerhört intresserat. Låyckan är därför gjord när Vertigo Förlag ger ut boken tillsammans med Förensligandet i det egentliga Västerbotten som författaren Nikanor Teratologen skrev fem år senare. Lyxutgåvan innehåller alltså två böcker från 1992 samt 1997.

I pressutskicket utlovas att Vertigo förlag har inte sparat något i produktionen av denna vackra volym i läckert linneband och eftersom jag har några andra utgivningar från Vertigo ser jag ingen anledning att tro att detta uttalande är en överdrift. Vertigo är mitt favoritförlag när det gäller fantastiska utgåvor av "bortglömda" klassiker!

2 kommentarer:

  1. Deras böcker är verkligen vackra rent estetiskt! Jag är otroligt förtjust i förlaget, och detta är en bok (eller två...) som jag gärna skulle vilja bekanta mig mer med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda böckerna i den här samlingsvolymen är väldigt speciella! För övrigt håller jag med, Vertigo Förlag är på något sätt överlägsna när det gäller estetik!

      Radera