fredag 14 februari 2014

Två nya böcker av Stephen King under 2014


Faktum är att jag aldrig har läst någon hel bok av Stephen King. Några enstaka noveller har det blivit men inte många. Delvis beror detta förstås på min tidigare motvilja mot det skrivna ordet som sådant men också att jag efter att faktiskt har plöjt igenom ett par noveller inte gillat vad jag har läst. Det där kräver kanske lite utveckling, det är inte det att jag har något emot de historier jag har tagit del av, det är själva språkbruket som inte har passat mig. Dock håller jag just nu på The Shining, den svenska översättningen förstås – Varsel. Vi får väl se om jag ändrar uppfattning eller inte.

I vilket falla som helst så rapporteras det ny att skräckmästaren ska komma med inte en utan två nya böcker i år. Som en nybörjarförfattare är det inte utan att jag känner lite avund. Inte på Stephen Kings framgångar. Utan på att han har möjlighet att lägga så mycket tid till att skriva. Två böcker på cirka 500 sidor vardera tar ju trots allt ett tag att skriva och skriva om, och skriva om…


Hur som helst så rör det sig om en kriminalroman betitla Mr. Mercedes och en mer traditionell Stephen King-skräckis Revival. Om de kommer att översättas till svenska har jag ingen aning om men jag utgår från att det blir fallet. Nedan följer de bilder jag har hittat. Jag påstår inte att dessa är de slutgiltiga omslagsbilderna men jag slänger med dem ändå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar