tisdag 6 maj 2014

Gillis Herlitz – Socialgrammatik


Utgiven av: Uppsala Publishing House
ISBN: 978-91-7005-342-9

Allt eftersom åren går inser jag mer och mer att det där att umgås med andra människor inte är så lätt. I mitt fall är det förstås snarast enklare numera än det var förr men det beror å andra sidan till stor del på att jag har ökat min medvetenhet, till exempel genom böcker som den här.

För de flesta kanske det är oerhört torr läsning att ge sig på något sånt här från pärm till pärm men jag fann den oerhört lättsmält. Jag gillade verkligen Gillis Herlitz retorik! Det blir oerhört lätt att förstå vad han menar och det är lite av hela saken med en sådan här bok. Det finns tabeller och överkådliga förklaringar av dem. Styckena är oftast kort och beskriver det som diskuteras under dem mycket bra.


Jag vet faktiskt inte vad jag ska orda om mer. Det här en bok som kanske inte lär ut hur man umgås med folk – även om det ingår i undertiteln, men den kan i alla fall väcka tankar och funderingar. Har du, liksom jag, problem med sociala interaktioner tycker jag du ska läsa denna, det kan ge dig värdefulla insikter till din vardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar